Разказвачът Перото на Времето
Брой мнения : 55 Join date : 30.05.2009
Характеристики на Героя Раса: Опит: Ниво:
| Заглавие: Как ще работят битките Съб Сеп 14, 2024 11:09 pm | |
| Как работят битките в Dungeons & Dragons 5th Edition (D&D 5e)Битките в D&D 5e се провеждат на ходове, като всеки играч и противник има право да извърши действия в рамките на своя ход. Целият процес се основава на рундове, които са последователности от действия на всички участници в битката. Ето основните елементи на битките в D&D 5e: 1. Инициатива (Initiative)- Инициативата определя реда на ходовете.
- Всеки участник хвърля d20 и добавя своя модификатор на Инициатива (Dexterity модификатор).
- Участниците действат в реда на получените резултати – от най-висок към най-нисък.
- Този ред се запазва през цялата битка, освен ако нещо не го промени (способности, магии и т.н.).
- Инициатива в текстова форма
- Модератор или специален пост определя реда на инициативата. След като всички участници хвърлят зарове за инициатива (това може да се направи и с вграден зар на форума), се обявява кой е първи и кой последен.
- Всеки играч пише своя ход в съответствие с този ред. Изключение правят битки, които се водят изцяло за РП и без смятане на щети и прочие. По подобен начин може да се правят спаринги, тренировки и т.н.
2. Ход (Turn)По време на своя ход всеки участник може да извърши три основни действия: - Действие (Action) – Основното действие, което можете да извършите на вашия ход:
- Атака (Attack) – Може да е с оръжие, магия или физически удар.
- Магия (Cast a Spell) – Произнасяне на магия, ако имате подготвена.
- Бягане (Dash) – Удвояване на скоростта ви за този ход.
- Париране/Отбягване (Dodge) – Правите се труден за уцелване до следващия си ход.
- Избягване (Disengage) – Напускане на битката, без да понасяте удари от противници.
- Други действия – Интеркция с предмети, помагане на другар, използване на способности и т.н.
Забележка! Зарът ще реши кой след кого ще пише по време на битката, освен ако няма силно РП аспект на битката, който я е започнал. В тези случаи- който превари-той завари.- Движение (Movement) – Можете да се движите до максималната си скорост (Speed) в рамките на хода си.
- Можете да се придвижвате преди или след основното си действие.
Забележка!! Този аспект на участието в ходовете на битката ще е изцяло ролеви. Ще се движите толкова бързо и толкова далече, колкото е логично в контекста на случващотото се, расата и класа ви.- Бонус действие (Bonus Action) – Някои магии или способности позволяват да извършите бонус действие, което е по-бързо от обичайните действия. Например, действие „Две оръжия“ (Dual-wielding).
- Реакция (Reaction) – Действие, което можете да извършите извън своя ход, в отговор на определено събитие (напр. Атака на възможност при движение на враг извън вашия обсег).
Забележка!!! Отделните части на целия ход просто представят какво трябва да присъства в РП поста на играча по време на битка. Как той ще облече всичко това с думи, зависи изцяло от него. 3. Атаки и щети (Attacks and Damage)- Атака (Attack Roll): Когато атакувате, хвърляте d20 и добавяте своя модификатор на атака (Attack Modifier), който зависи от вашата Сила (Strength) или Ловкост (Dexterity) (в зависимост от оръжието).
- Ако резултатът е равен или по-голям от класата броня (Armor Class) на целта, атаката е успешна.
Щети (Damage Roll): Ако атаката е успешна, хвърляте зара за щети на оръжието или магията и добавяте съответния модификатор. Бойни атаки: Обикновено хвърляте зара на оръжието (например 1d8 за дълъг меч) и добавяте модификатора за Сила или Ловкост. Магически атаки: Магиите имат собствени зара за щети, в зависимост от заклинанието.
4. Магии и заклинания (Spells)- Магия (Casting a Spell): Заклинатели използват магически точки (Spell Slots) за да произнесат магии, които се делят на нива от 1 до 9.
- Магиите могат да нанасят щети, да лекуват, да защитават или да променят играта по много други начини.
- За магии, които изискват атакуващ рол, процесът е същият като при физическите атаки – хвърля се d20, за да се определи дали атаката е успешна.
- Произнасянето на магии може да бъде обогатено с описания на ефектите. Правилата и описанията на D&D 5e магиите са същината на заклинанието, но как ще го опишете, направите и персонализирате- зависи от вас.
5. Край на битката- Битката приключва, когато всички противници са елиминирани, пленени, избягали или се е постигнал мир.
6. Писмени действия и реакции- Играчите описват своите действия в детайли, използвайки механиката на D&D, но добавяйки емоционални и описателни елементи, за да направят разказа по-интересен.
- Например, вместо просто да кажете: „Моят герой атакува с меча си“, можете да напишете: „Рейн стисна здраво ръкохватката на меча си и с вик се спусна напред, насочвайки острието към гърдите на орка.“
|
|