За Вечността времето няма значение...
 
ИндексТърсенеРегистрирайте сеВход

 

 Как ще работят битките

Go down 
АвторСъобщение
Разказвачът
Перото на Времето
Перото на Времето
Разказвачът


Брой мнения : 55
Join date : 30.05.2009

Характеристики на Героя
Раса:
Опит:
Ниво:

Как ще работят битките Empty
ПисанеЗаглавие: Как ще работят битките   Как ще работят битките EmptyСъб Сеп 14, 2024 11:09 pm

Как работят битките в Dungeons & Dragons 5th Edition (D&D 5e)

Битките в D&D 5e се провеждат на ходове, като всеки играч и противник има право да извърши действия в рамките на своя ход. Целият процес се основава на рундове, които са последователности от действия на всички участници в битката. Ето основните елементи на битките в D&D 5e:


1. Инициатива (Initiative)

  • Инициативата определя реда на ходовете.
    • Всеки участник хвърля d20 и добавя своя модификатор на Инициатива (Dexterity модификатор).
    • Участниците действат в реда на получените резултати – от най-висок към най-нисък.
    • Този ред се запазва през цялата битка, освен ако нещо не го промени (способности, магии и т.н.).
    • Инициатива в текстова форма
      • Модератор или специален пост определя реда на инициативата. След като всички участници хвърлят зарове за инициатива (това може да се направи и с вграден зар на форума), се обявява кой е първи и кой последен.
      • Всеки играч пише своя ход в съответствие с този ред. Изключение правят битки, които се водят изцяло за РП и без смятане на щети и прочие. По подобен начин може да се правят спаринги, тренировки и т.н.





2. Ход (Turn)

По време на своя ход всеки участник може да извърши три основни действия:

  • Действие (Action) – Основното действие, което можете да извършите на вашия ход:


    • Атака (Attack) – Може да е с оръжие, магия или физически удар.
    • Магия (Cast a Spell) – Произнасяне на магия, ако имате подготвена.
    • Бягане (Dash) – Удвояване на скоростта ви за този ход.
    • Париране/Отбягване (Dodge) – Правите се труден за уцелване до следващия си ход.
    • Избягване (Disengage) – Напускане на битката, без да понасяте удари от противници.
    • Други действия – Интеркция с предмети, помагане на другар, използване на способности и т.н.


           Забележка! Зарът ще реши кой след кого ще пише по време на битката, освен ако няма силно РП аспект на битката, който я е започнал. В тези случаи- който превари-той завари.

  • Движение (Movement) – Можете да се движите до максималната си скорост (Speed) в рамките на хода си.


    • Можете да се придвижвате преди или след основното си действие. 


          Забележка!! Този аспект на участието в ходовете на битката ще е изцяло ролеви. Ще се движите толкова бързо и толкова далече, колкото е логично в контекста на случващотото се, расата и класа ви.

  • Бонус действие (Bonus Action) – Някои магии или способности позволяват да извършите бонус действие, което е по-бързо от обичайните действия. Например, действие „Две оръжия“ (Dual-wielding).
  • Реакция (Reaction) – Действие, което можете да извършите извън своя ход, в отговор на определено събитие (напр. Атака на възможност при движение на враг извън вашия обсег).


         Забележка!!! Отделните части на целия ход просто представят какво трябва да присъства в РП поста на играча по време на битка. Как той ще облече всичко това с думи, зависи изцяло от него.
         


3. Атаки и щети (Attacks and Damage)

  • Атака (Attack Roll): Когато атакувате, хвърляте d20 и добавяте своя модификатор на атака (Attack Modifier), който зависи от вашата Сила (Strength) или Ловкост (Dexterity) (в зависимост от оръжието).
    • Ако резултатът е равен или по-голям от класата броня (Armor Class) на целта, атаката е успешна.


  • Щети (Damage Roll): Ако атаката е успешна, хвърляте зара за щети на оръжието или магията и добавяте съответния модификатор.
    • Бойни атаки: Обикновено хвърляте зара на оръжието (например 1d8 за дълъг меч) и добавяте модификатора за Сила или Ловкост.
    • Магически атаки: Магиите имат собствени зара за щети, в зависимост от заклинанието.





4. Магии и заклинания (Spells)

  • Магия (Casting a Spell): Заклинатели използват магически точки (Spell Slots) за да произнесат магии, които се делят на нива от 1 до 9.
    • Магиите могат да нанасят щети, да лекуват, да защитават или да променят играта по много други начини.
    • За магии, които изискват атакуващ рол, процесът е същият като при физическите атаки – хвърля се d20, за да се определи дали атаката е успешна.
    • Произнасянето на магии може да бъде обогатено с описания на ефектите. Правилата и описанията на D&D 5e магиите са същината на заклинанието, но как ще го опишете, направите и персонализирате- зависи от вас.





5. Край на битката

  • Битката приключва, когато всички противници са елиминирани, пленени, избягали или се е постигнал мир.




6. Писмени действия и реакции

  • Играчите описват своите действия в детайли, използвайки механиката на D&D, но добавяйки емоционални и описателни елементи, за да направят разказа по-интересен.
    • Например, вместо просто да кажете: „Моят герой атакува с меча си“, можете да напишете: „Рейн стисна здраво ръкохватката на меча си и с вик се спусна напред, насочвайки острието към гърдите на орка.“


Върнете се в началото Go down
https://viridion.bulgarianforum.net
 
Как ще работят битките
Върнете се в началото 
Страница 1 от 1

Права за този форум:Не Можете да отговаряте на темите
Легенда за Виридион :: Първи стъпки :: Съдбата в ръцете на заровете-
Идете на: